Translate

Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

Χριστουγεννιάτικες   βιβλιοπροτάσεις
για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας






  •  Ιωάννα Κυρίτση - Τζιώτη, Tα Χριστούγεννα της Μάχης, Παπαδόπουλος 2008

  •       Ευγένιος Τριβιζάς , Τα Χριστούγεννα της Λούλας Στρουμπουλούλας, Ψυχογιός 2012

  •    Κυριάκος Χαρίτος, Φον Κουραμπιές εναντίον κόμη μελομακαρόνη, Μεταίχμιο 2010

  •       Μάνος Κοντολέων, Κόκκινο  καραβάκι ,κόκκινο ποδήλατο, Ψυχογιός 2012

  •    Βαγγέλης Ηλιόπουλος, Ο δικός μας Αι Βασίλης, Πατάκης 2012

  •       Μαρία Παπαγιάννη, Εκείνα τα Χριστούγεννα ήρθαν τα κάτω πάνω, Πατάκης 2012

  •       Γιολάντα Τσιαμπόκαλου, Αν χαρίσεις του Αϊ -  Βασίλη ένα κόκκινο κοχύλι, Καστανιώτης  2006

  •    Αμάντα  Μιχαλοπούλου, Η εγγονή του Αϊ – Βασίλη, Καστανιώτης 2007

  •       Αλεξάνδρα Μπίζη, Ο πειρατής Περπερούα και τα κάλαντα, Πατάκης 2009

  •       Φίλιππος Μανδηλαράς, Ιστορίες με Καλικάντζαρους, Πατάκης 2014

  •    Μαρί Κολμόν , Μίσκα, (μετάφραση: Φίλιππος Μανδηλαράς) Κόκκινο 2013

  •     Κυριάκος Χαρίτος, Το βιβλίο των δικών σου Χριστουγέννων, Μεταίχμιο 2010

     

                             Επιλογή: Θάλεια Καλαμπαλίκη






Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΧΑΛΚΙΔΑΣ





Την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε η τρίτη μηνιαία συνάντηση της ομάδας φιλαναγνωσίας για το παιδικό βιβλίο του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας με θέμα «Χριστουγεννιάτικές ιστορίες για παιδιά»
Μέσα σε μια ζεστή χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα τα μέλη της ομάδας παρουσίασαν με ευφάνταστο τρόπο επιλεγμένες χριστουγεννιάτικες ιστορίες για παιδιά όλων των ηλικιών και πρότειναν τρόπους διδακτικής αξιοποίησης στην τάξη. Αναπτύχθηκε μια ενδιαφέρουσα  συζήτηση σχετικά με τα θέματα που επιλέγουν οι σύγχρονοι συγγραφείς, για και το στυλ των βιβλίων και την εικονογράφηση τους  καθώς και για τα μηνύματα που θέλουν να στείλουν στους μικρούς αναγνώστες.





Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Πρόγραμμα " βιβλία σε ρόδες " στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας για τη σχολική χρονιά 2014-2015 συμμετέχει εκ νέου στο καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Βιβλία σε Ρόδες» , το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας (ΑΠ97408/Γ7/ 18-07-2013 ΥΠΑΙΘ). Συντονίστρια του προγράμματος είναι η Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Θάλεια Καλαμπαλίκη.
 Το πρόγραμμα «Βιβλία σε ρόδες» στοχεύει στην υποστήριξη των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων, προάγοντας παράλληλα την ανάγνωση και φέρνοντας μια μικρή θεματική «βιβλιοθήκη» μέσα στην τάξη. Τα προτεινόμενα από το πρόγραμμα βιβλία εντάσσονται σε θεματικές ενότητες, προκαλώντας το ενδιαφέρον των παιδιών να τα εξερευνήσουν. Ο κάθε θεματικός σάκος περιέχει 25 περίπου βιβλία γνώσεων, μυθοπλασίας, λογοτεχνίας, εικονογραφημένα, που καλύπτουν τρία επίπεδα αναγνωστικής ικανότητας. Οι σάκοι θα δανείζονται στα σχολεία και θα παραμένουν στη σχολική τάξη για τέσσερις βδομάδες, ώστε να υπάρχει χρόνος για δανεισμό και για παράλληλες δράσεις. Τα παιδιά μπορούν να διαβάσουν τα βιβλία στο σχολείο ή να δανειστούν κάποια από αυτά στο σπίτι τους. Συνολικά οκτώ εκπαιδευτικοί σάκοι με θεματικές ενότητες « Ζώα »  « Θάλασσα » 
« Ανθρώπινα δικαιώματα »  « Μυθολογία » « Παιχνίδι » « Κήποι »  « Οικογένεια » «Περιβάλλον (για νηπιαγωγείο) » θα διακινηθούν από το μήνα   Νοέμβριο μέχρι το μήνα Ιούνιο της τρέχουσας χρονιάς. Επιμορφωτικό σεμινάριο με μεθοδολογικές προτάσεις για την αξιοποίηση του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί τον Ιανουάριο.


Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

• EUROPEAN ANTIBULLYING NETWORK http://www.antibullying.eu/el • ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ http://paratiritirio.minedu.gov.gr/ • ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ http://pdeste.gr/ • ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΛΑΝΑ, CYBERKID http://www.cyberkid.gov.gr/Alana.html • ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ http://www.ich.gr/en/ • ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ http://www.0-18.gr/ • ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ http://www.hamogelo.gr • YOUSMILE http://yousmile.gr/ • ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ http://www.antiviolence-net.eu/ • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΨΥΧΙΑΤΡΟΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ http://www.psychiatrodikastiki.gr/index.php/el/ • BEATBULLYING http://www.beatbullying.org/ ΕΨΥΠΕ :http://www.epsype.gr/el

" Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο "


Διήμερο βιωματικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με θέμα την πρόληψη της βίας και τη διαχείριση των συγκρούσεων στο σχολείο.



H βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών στο σχολείο  έχουν αρχίσει να γίνονται αντικείμενα προσοχής, συζήτησης και μελέτης στην Ελλάδα. Οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν την ανησυχία τους για την εμφάνιση περιστατικών επιθετικότητας στα σχολεία τους και την αναγκαιότητα στήριξη τους για την αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων. H επιθετικότητα επηρεάζει αρνητικά και επιβαρύνει ιδιαίτερα τους μαθητές που την υφίστανται. Επηρεάζει αρνητικά την αυτοεικόνα τους, τη συναισθηματική τους ασφάλεια και την κοινωνικότητα τους.


 Στο πλαίσιο των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας αλλά και του Κοινωνικού Σχολείου, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  Εύβοιας, με πρωτοβουλία της Υπεύθυνης Σχολικών Δραστηριοτήτων Θάλειας Καλαμπαλίκη και τη συνεργασία του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Εύβοιας οργάνωσε και πραγματοποίησε με επιτυχία διήμερο βιωματικό σεμινάριο  με θέμα « Αντιμετωπίζοντας την επιθετικότητα στο σχολείο».
Στο σεμινάριο έγινε παρουσίαση και επεξεργασία του πρωτότυπου προγράμματος πρόληψης για την αντιμετώπιση της επιθετικότητας στο σχολείο βασισμένου στο εγκεκριμένο εκπαιδευτικό  υλικό «Το σπίτι των παιδιών» κατάλληλο για μαθητές Δημοτικού Σχολείου. Το υλικό αυτό αποτελείται από δώδεκα θεματικές ενότητες και είναι σχεδιασμένο ώστε να εφαρμόζεται από εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις τάξεις τους. Στην εφαρμογή του αξιοποιείται η βιωματική προσέγγιση και οι ενεργητικές μέθοδοι μάθησης. Η χρήση της ομάδας της τάξης αποτελεί βασικό εργαλείο  και είναι απαραίτητη προϋπόθεση. Η δυνατότητα για μάθηση και αλλαγή βρίσκεται στη συνεργασία, στην ομαδικότητα στην αλληλεπίδραση των μελών της ομάδας. Η επιλογή του τίτλου ως «Το σπίτι των παιδιών» έγινε με το σκεπτικό ότι η επιθετικότητα είναι μέρος της ζωής μας, τη βιώνουμε μέσα από διάφορες μορφές στο οικείο μας περιβάλλον με ποικίλους τρόπους και προέρχεται είτε από εμάς τους ίδιους είτε από τους άλλους γύρω μας. Στο υλικό αυτό η επιθετική συμπεριφορά εκλαμβάνεται ως κάτι που μπορεί να είναι οικείο και καθημερινό, που μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε ή όχι και που συχνά δε μας είναι εύκολο να την αναγνωρίσουμε.




Στόχοι του προγράμματος είναι να αναγνωρίσουν οι μαθητές τις αντιλήψεις τους για την επιθετικότητα. Να μάθουν να αντιμετωπίζουν την επιθετικότητα μέσα στην τάξη. Να εξοικειωθούν με την αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων και να εκπαιδευτούν στο να ακούνε τους άλλους.
Χαρακτηριστικά του προγράμματος είναι ότι:
  • Οι ενότητες στο «Σπίτι των παιδιών» έχουν συνέχεια. Ξεκινάει με την γνωριμία των ενοίκων, συνεχίζει με μια σειρά δραστηριοτήτων ενίσχυσης της συνοχής της ομάδας, όπου και εμφανίζονται τα πρώτα σημάδια διαφωνιών και συγκρούσεων.
  • Ακολουθούν θέματα που συνδέονται άμεσα με την επιθετικότητα, όπως είναι τα συναισθήματα που εκφράζονται ή δεν εκφράζονται, που είναι εμφανή μέσα από συμπεριφορές ή ακόμη και αυτά που δε γίνονται άμεσα ορατά αλλά διαμορφώνουν κάποια μορφή επιθετικότητας.
  • Το υλικό αυτό επικεντρώνεται στην επιθετικότητα των παιδιών, δίνει βαρύτητα στις εκδηλώσεις της (τις πράξεις και τον λόγο), αναφέρεται σε ένα βαθμό στην επιθετικότητα των ενηλίκων και στο δικαίωμα των παιδιών να την αναγνωρίσουν και να της αντισταθούν.
  • Γίνεται λόγος για τρόπους επίλυσης των συγκρούσεων, για αποδοχή, για ενσυναίσθηση, για σεβασμό στην ατομικότητα και τη διαφορετικότητα. Το υλικό κλείνει με το «κλείδωμα» του σπιτιού. Τα παιδιά «κλειδώνουν» το σπίτι παίρνοντας τις αναμνήσεις που αποκόμισαν σε αυτό.
Παράλληλα στο  πλαίσιο του σεμιναρίου έγινε επεξεργασία από ομάδες εκπαιδευτικών ολιγόλεπτων  βίντεο με θέμα την επιθετική συμπεριφορά  των παιδιών στην καθημερινότητα μέσα στο σχολείο. Επίσης έγινε αναφορά στο Κοινωνικό Σχολείο,  στα προγράμματα και τις επιμορφωτικές δράσεις της σχολικής χρονιάς 2014-15.
Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στο 13ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας (1 & 8/11) με την υποστήριξη του Δ/ντη Ευάγγελου  Γιαλού ,του Συλλόγου Διδασκόντων και του Συλλόγου Γονέων.  Επιμορφώτριες του σεμιναρίου ήταν οι ψυχολόγοι του Κέντρου Πρόληψης Φραντζέσκα Ακριώτη και Μαρία Κίσσα και η Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Θάλεια Καλαμπαλίκη. Το σεμινάριο παρακολούθησαν 42 εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων της  Α/θμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας .



Δράσεις επαναχρησιμοποίησης στο καθαρότερο χωριό της Εύβoιας. Λούτσα,Οκτώβριος 2014


Ο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ - ΕΞΩΡΑΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΟΥΤΣΑΣ  στο πλαίσιο του προγράμματος ευαισθητοποίησης και δράσεις πολιτών για το περιβάλλον "Λούτσα Διρφύων Μεσσαπίων,το καθαρότερο χωριό της Εύβοιας" που σχεδιάστηκε και συντονίζεται από την κ.Θάλεια Καλαμπαλίκη -  Μπάου  πραγματοποίησε δράσεις με θέμα την επαναχρησιμοποίηση των υλικών, την Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2014.
Στο πλαίσιο των δράσεων πραγματοποιήθηκε έκθεση με θέμα "Τέχνη από σκουπίδια"   με τις δημιουργίες του κ. Χρήστου Κοντόπουλου. Επίσης μικροί και μεγάλοι συμμετείχαν στο δημιουργικό εργαστήρι που συντόνιζαν οι κυρίες Θάλεια Καλαμπαλίκη - Μπάου και  Κατερίνα Σπανού,όπου με φαντασία,χρώματα και άχρηστα υλικά δημιούργησαν ένα πρωτότυπο έργο.Στο τέλος των δράσεων ο κ. Κοντόπουλος προσέφερε στους επισκέπτες όλες τις δημιουργίες του.